«Bli en mediekritiker» – enda en gang
Vi fortsetter med å fokusere på behovet for mediebevisstgjøring og mediekritikk …
«Bli en mediekritiker» er nemlig denne ukens Damaris-artikkel i Familie og Mediers nyhetsbrev. Her fremhever jeg betydningen av at vi alle blir mediekritikere:
Første skritt i retning av å bli en aktiv mediekritiker er å forstå mer av medienes sjangrer og format…
Neste skritt i retning av å bli en aktiv mediekritiker er å vurdere innholdet i de ulike mediebudskapene…
Som aktive mediekritikere trenger vi strategiske ressurser for vår mediebruk…
Samme artikkel ble nylig publisert på Kulturvinduet.
——–
English: My column on «Becoming a media critic» (in Norwegian) is highlighted as this week’s «Damaris article» in the newsletter from Family & Media. My article, which was previously published both in the Christian daily Dagen and by Kulturvinduet (the Norwegian version of CultureWatch), points to the urgent need for all of us to become qualified media critics. If so, we all need relevant media awareness resources.