This page is currently under revision.
As Lausanne Catalyst for Media Engagement and Associate Professor in Systematic Theology and Christian Apologetics at NLA University College (at the Gimlekollen Campus in Kristiansand), I have a threefold vision for authentic Christian involvement with the media:
- Media presence in major news and entertainment media – through educating good people of various worldviews, promoting good values and developing talented Christians with integrity
- Media awareness and critique – when faced with local and global media messages, focussing on values, worldviews and the Christian faith
- Media mission ministries – focussing on the creative use of media technologies, formats and genres in the communication of the Christian faith
See also my «Media Engagement: A Global Missiological Task» (Lausanne Global Analysis, January 2014)
———————-
Som mediefaglig ansvarlig innenfor Lausannebevegelsen og førsteamanuensis ved NLA Mediehøgskolen Gimlekollen har jeg en tredelt visjon om troverdig kristent engasjement i møte med mediene:
- Nærvær i nyhets- og underholdningsmediene av gode personer og verdier, samt tydelige og talentfulle kristne
- Bevisstgjøring og kritikk i møte med lokalt og globalt mediemangfold, med vekt på verdier, livssyn og kristen tro
- Misjon og medier, med fokus på kreativ bruk av aktuell medieteknologi, ulike medieformater og ulike mediesjangrer i formidling av kristen tro
(Updated 7th August 2017)