Vision

This page is currently under revision.

 

As Lausanne Senior Associate for Media Engagement and Vice-Rector of Gimlekollen School of Journalism and Communication (NLA University College), I have a threefold vision for authentic Christian involvement with the media:

  • Media presence in major news and entertainment media – through educating good people of various worldviews, promoting good values and growing talented Christians with integrity
  • Media awareness and critique – when faced with local and global media messages, focussing on values, worldviews and the Christian faith
  • Media mission ministries – focussing on the creative use of media technologies, formats and genres in the communication of the Christian faith

See also my «Media Engagement: A Global Missiological Task» (Lausanne Global Analysis, January 2014)

———————-

Som mediefaglig ansvarlig innenfor Lausannebevegelsen og viserektor ved Mediehøgskolen Gimlekollen har jeg en tredelt visjon om troverdig kristent engasjement i møte med mediene:

  • Nærvær i nyhets- og underholdningsmediene av gode personer og verdier, samt tydelige og talentfulle kristne
  • Bevisstgjøring og kritikk i møte med lokalt og globalt mediemangfold, med vekt på verdier, livssyn og kristen tro
  • Misjon og medier, med fokus på kreativ bruk av aktuell medieteknologi, ulike medieformater og ulike mediesjangrer i formidling av kristen tro

(Updated 15th January 2015)