Media, worldview markets and the Christian faith

The marketplace (agora) in ancient Athens has been called the first mass medium. The way to our modern media world is therefore surpisingly short. Both the ancient Athenian agora and our present-day media has a key cultural function as worldview markets.

My PhD thesis in Religious Studies from The Open University (UK 2001) explores these issues, with specific emphasis on how the apostle Paul argued for the truth of the Christian worldview in Athens and to what extent this apologetic approach may be a model for Christians in today’s pluralistic media world.

A. The following video resources provide a summary of my research findings:

B. I also recommend the following articles on Acts 17:

C. The following related resources may also be of interest:

 

————-

Medier, livssynsmarked og kristen tro

Torget (agoraen) i antikkens Aten har blitt kalt det første massemediet. Veien er dermed ikke lang til vår tids medier – som også fungerer som livssynstorg.

I min doktoravhandling i religionsvitenskap (Open University [UK], 2001) utforsket jeg hvordan Paulus argumenterte for den kristne troens sannhet på livssynstorget i Aten – og hvordan dette kan være en modell for kristne i dagens pluralistisk mediesamfunn.

Les gjerne følgende introduksjonsartikkel:

Se også de engelskspråklige ressursene som er nevnt ovenfor.

(Updated 15th January 2015)